Vacature E-Commerce Key Account Manager FMCG

E-Commerce Key Account Manager FMCG in Hoofddorp

On Campus

E-Commerce Key Account Manager FMCG

Hoofddorp, North Holland

Contrat A Duree Indeterminee

Hoofddorp, North Holland

Sales

Temps plein

07-Jun-2024

E-Commerce Key Account ManagerFMCG

Voor onze Consumenten Producten Divisie zijn wij op zoek naar een E-Commerce Key Account Manager , met minimaal 7 jaar relevante werkervaring en een WO Master.

Functieomschrijving

Als E-Com Key Account Manager (E-KAM) bij L'Oréal investeer je in de relatie met één van onze voornaamste online Pure players en draag je zorg voor de lange termijn strategie om de aanwezigheid, zichtbaarheid en het resultaat van onze aansprekende merken te vergroten.

De positie is zowel strategisch als hands-on: samen met jouw counterparts op het hoofdkantoor van de retailer maak je het verschil in de assortimentselectie, promotie- en event strategie en zoek je naar manieren om samen groei te realiseren. Dit alles draagt eraan bij dat onze merken een toppositie hebben op het platform. Tegelijkertijd bewaak je dat gemaakte afspraken met de retailers worden nageleefd, overzie je het logistieke proces én draag je eindverantwoordelijkheid voor de contracten en de interne klant P&L. Kortom, de ideale afwisseling tussen strategie en praktijk.

Verantwoordelijkheden

  • Onder leiding van de Group Account Manager werk je samen aan een gezamenlijk business plan.
  • Bouw accurate forecasts en behaal de resultaten; omzet, marktaandeel en winst.
  • Leid de account onderhandelingen. Ontwikkel een actie plan om je strategie te implementeren. Verzeker de uitvoering en monitor constant de ontwikkelingen en sell-out. Wanneer dit nodig is zorg je voor aanpassing in je plan.
  • Handel als de expert op je account en zorg voor een 'retailer-centric' account planning proces, waarbij je zoveel mogelijk overeenstemming creëert in je eigen - en het business plan van je retailer.
  • Bouw aan een sterke relatie met het customer intelligence team en andere stakeholders bij je retailer.
  • Werk nauw samen met de andere afdelingen binnen de consumenten divisie (Business analyst, Content manager, logistiek, Finance en marketing). Zorg dat L'Oréal (vanuit de verschillende stakeholders) een eenduidige en consistente boodschap naar de klant communiceert.

Profiel

De ideale kandidaat voor deze functie is ondernemend, pragmatisch en flexibel. De E-KAM voert mede de onderhandelingen op het account, dus commerciële ervaring en analytische vaardigheden zijn een must. L'Oréal is een internationale organisatie met korte lijnen; wij zoeken daarom teamplayers die snel kunnen schakelen. Verder zijn uitstekende sociale vaardigheden van belang voor het opbouwen van sterke klant relaties en voor het opbouwen van een intern netwerk.

Must-haves:

  • Ten minste 7 jaar werkervaring in Sales / Account Management, waarvan:
    1. Minimaal 2 jaar in E-Commerce;
      EN
    2. Minimaal 2 jaar waarin je complexe onderhandelingen hebt gevoerd met een grote (E-)retailer
  • Gezien de complexiteit van de functie is een afgeronde WO Master een vereiste
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Sterke analytische vaardigheden. Het maken van een analytische test maakt onderdeel uit van het selectieproces.

Wat bieden wij?

Als je bij L'Oréal start, krijg je vanaf de eerste dag een grote mate van eigen verantwoordelijkheid. Om je te ontwikkelen, bieden wij een introductie programma, een mentor, coaching en een individueel trainingsprogramma aan. Trainingen kunnen zowel lokaal zijn als op het wereldwijde hoofdkantoor in Parijs. Een verrijkende ervaring waar je internationale peers zult ontmoeten.

En verder vind je bij ons:

  • Een inspirerende werkomgeving met ambitieuze collega's
  • Een gezond carrièreperspectief met goede ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden;
  • Een competitief salaris wat bij goede prestaties op jaarlijkse basis wordt verhoogd;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals o.a. een 13e maand, winstdeling, korting op ziektekosten en een gunstige pensioenregeling;
  • Korting op L'Oréal producten en bij strategische partners;
  • Leuke extra's zoals diverse sportieve bedrijfsactiviteiten.

Tot slot is een grote meerwaarde van werken binnen L'Oréal, dat je met zoveel verschillende mensen en functies gaat samenwerken. Dit biedt jou de kans om jezelf te verbreden op alle aspecten van Account Management, maar ook Marketing, Category Management, Supply Chain en Finance.


"A company is not walls and machines, it's people, people and people

"

(Eugène Schueller, oprichter van L'Oréal)

Solliciteren:

Denk je dat jij klaar bent voor deze uitdaging en voldoe je aan de genoemde voorwaarden?

Solliciteer dan snel!




Functie:e-commerce account manager fmcg
Startdatum:07-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met L'OréalNederland via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Kaagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de kaagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures kaag
  2. E-Commerce Key Account Manager FMCG L’OréalNederland 07-06-2024

Bekijk ook andere vacatures