Vacature Channel Manager DIY

Channel Manager DIY in Sassenheim

Our People Diversity and Inclusion

Channel Manager DIY


Datum: 26 feb. 2024

Plaats: Sassenheim, NL

Bedrijf: AkzoNobel

Heb jij ervaring in trade marketing, channel- of category management? Zet dan je kennis en ervaring in om de positie van o.a. onze merken Sikkens en Flexa Pure te verbeteren. Lees snel verder over deze functie met ruimte om te groeien binnen een marketing gedreven organisatie!

Flexa, Sikkens en CetaBever zijn bekende merken van AkzoNobel binnen het verfassortiment. Deze en andere AkzoNobel-merken worden via verschillende kanalen verkocht, waaronder het verf-, behang- en speciaalzaken kanaal, en online. Om verdere groei binnen deze verkoopkanalen te realiseren hebben we in ons marketingteam een vacature voor een

In deze zelfstandige functie ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de kanaalstrategie voor deze verf-, behang- en speciaalzaken en online spelers als verfwinkel.nl. Doel is merkvoorkeur te creëren en zo de verkoop te verhogen en ons marktaandeel te vergroten. Hierbij ligt de focus op de groei van ons aandeel binnen het online kanaal. Het online kanaal is een strategische prioriteit binnen AkzoNobel. Dat betekent dat je echt de mogelijkheid hebt om impact te maken op de lange termijn en de kans krijgt om te bouwen aan merken en partnerships.

Samen met je collega's van sales zit je regelmatig met onze verkooppartners aan tafel. Gezamenlijk ontwikkelen jullie een strategie die leidt tot groei van zowel de categorie als de AkzoNobel-merken daarbinnen. Hiervoor identificeer je de belangrijkste categorie drivers en onderdelen van de customer decision journey. Op basis daarvan ontwikkel je een marketingstrategie om merkvoorkeur en marktaandeel te vergroten en de (online) conversie te verhogen. In de uitvoering werk je nauw samen met je collega's van digital, brand management, instore & activatie en performance & insights. En natuurlijk met onze partners!

Concrete taken zijn onder meer:

  • ontwikkelen van klantspecifieke plannen voor onze merken;
  • Doorvertalen van de categorievisie naar een shopper-, instore- en promotie strategie;
  • Onderzoeksresultaten doorvertalen naar bruikbare insights voor jouw kanaalstrategie;
  • Executeren van o.a. het loyaliteitsprogramma voor onze Erkend Sikkens Specialist;
  • onderhouden van contacten met interne en externe stakeholders.

Enthousiaste marketeer met scherp oog voor resultaat

Dit is een functie waar je veel eigen inbreng in kwijt kunt. Natuurlijk leg je daarbij altijd de focus op groei, vooral in het online kanaal. Om tot het beste resultaat te komen zul je veel samenwerken met interne en externe stakeholders. Hierbij komen je communicatieve vaardigheden goed van pas.

  • een master in bijvoorbeeld een marketing-, communicatie- of bedrijfseconomische richting (of gelijkwaardig niveau door opgedane werkervaring);
  • minimaal vier jaar ervaring met channel management, category management of trade marketing bij voorkeur in een FMCG- of retailomgeving;
  • kennis van de specifieke aspecten van het online verkoopkanaal waarbij ervaring met e-commerce een pre is;
  • sterke analytische vaardigheden en ervaring met het vertalen van onderzoeksresultaten naar strategie;
  • uitstekende beheersing, zowel gesproken als geschreven, van de Nederlandse taal, goede beheersing van het Engels.

Alle ruimte om jezelf verder te ontwikkelen

AkzoNobel wordt consequent beoordeeld als een van de beste werkgevers in Nederland. Je komt terecht bij een bedrijf dat zich inzet voor echte duurzaamheid. Dit geldt ook voor de ontwikkeling van onze medewerkers. AkzoNobel is een high performance marketing gedreven organisatie, die veel kansen biedt om door te groeien; zowel binnen als buiten je team en ook internationaal. Daarnaast bieden we je:

  • een salaris dat past bij je opleiding en ervaring inclusief een 13e maand;
  • 46 vakantie- en verlofdagen o.b.v. een fulltime dienstverband;
  • deelname aan het AkzoNobel pensioenplan;
  • de mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken, inclusief een budget voor kantoorbenodigdheden;
  • leuke bedrijfsevenementen georganiseerd door Young AkzoNobel (YAN), zoals netwerkbijeenkomsten, skitrips, kerstfeesten, museumbezoeken, concerten en meer.

Enthousiast geworden?

Als je nog vragen hebt over deze vacature, neem dan contact op met Noemi Wanga, Talent Acquisition Partner. E-mail . Solliciteren, inclusief cv en motivatiebrief, doe je via de sollicitatiebutton bij deze vacature.



Functie:channel manager diy
Startdatum:27-02-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met AKZO Nobel via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Kaagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de kaagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Kaag
  2. Channel Manager DIY AKZO Nobel 27-02-2024

Bekijk ook andere vacatures